מצא אותנו ב-‪Google+‬‏
רופא מאבחן
רשלנות רפואית בתחום רפואת השיניים

רשלנות רפואית בתחום רפואת השיניים

אחד מהסוגים השכיחים ביותר של תביעות רשלנות רפואית הוא תחום נפגעי רשלנות רפואית שיניים.

לעיתים טפול שיניים מסתיים בפגיעה בעצבי הפנים, בסיבוכי הרדמה, בהיווצרות חוסר תחושה באזור הפנים/ הלשון, בפגיעה משנית בשיניים בריאות וכיו"ב.

גם בתחום זה מצופה מרופא השיניים להסביר למטופל בטרם הטיפול את הסיכונים והסיכויים ואת האלטרנטיבות. חשוב מאוד כי בין המטפל למטופל יעשה תיאום ציפיות באופן שהמטופל ידע מה צפוי לו מבחינת מהלך הטיפול, הסיבוכים שעלולים להתרחש תוך כדי הטיפול, התוצאות המקוות וכיו"ב.

נוהג שהתפתח במרפאות השיניים- כמו בתחומי רפואה רבים בהם ישנן פרוצדורות טיפוליות שחוזרות על עצמן פעמים רבות- הוא חלוקת דפי הסבר בתחילתו של טיפול ניתוחי/ השתלות/ טיפול אורטודונטי. דפי הסבר זה כוללים את כל מה שאמור רופא סביר להסביר למטופל בטרם הטיפול ונועדו- בין השאר- לקדם פני תביעה עתידית. יובהר כי חלוקת דפי הנחיות ללא ליווי בהסבר ממשי על מנת לוודא שהמטופל הפנים את המידע שנמסר לו אינה עומדת בסטנדרטים המצופים מכל רופא שיניים. אשר לפיצוי הנפסק בתביעות רשלנות רפואית שיניים, הפיצוי מוערך על פי העלויות שיאפשרו שיקום הנזקים שנגרמו (אם הם ניתנים לשיקום), לרבות עלויות הטיפול שידרשו במשך כל תוחלת החיים של המטופל כפועל יוצא מהרשלנות (בהיוון). לכך יש להוסיף את עלויות עוגמת הנפש שנגרמה ושתיגרם למטופל בגין נזקיו הקבועים.

רשלנות בטיפול אורטודנטי אצל רופא השיניים

רבות התביעות בתחום הטיפולים האורטודונטיים, שם לא פעם הטיפול מצליח באופן זמני בלבד ולאורך זמן יש חזרה של השיניים למצבן הקודם בתחילת הטיפול כתוצאה מאי השמת קיבוע. טענות נוספות שעולות מצד מאוכזבי הטיפול האורטודונטי הן עששת שנגרמה כפועל יוצא מה"קוביות" שהונחו על השיניים תקופה ארוכה מדי.

טענת הגנה שכיחה שנטענת מפי רופאי שיניים בנושאי תביעות רשלנות רפואית שיניים היא כי הנזק אירע באשמו התורם והמכריע של המטופל אשר לא הקפיד על ההנחיות שקיבל. אכן ישנה חשיבות רבה לשיתוף הפעולה הרב הנדרש מצד המטופל בשמירה על הייגינת הפה במהלך טיפול אורטודונטי על מנת שלא תיווצר עששת תחת ה"קוביות", כך גם יש חשיבות רבה להגעת המטופל לביקורים סדירים אצל השיננית ולביקורים סדירים אצל האורטודנט וכו'. היעלמות המטופל ממעקב סדיר תפגע בהצלחת הטיפול. אכן גם למטופל ישנה אחריות על הצלחת הטיפול ושיתוף הפעולה ואולם לא תישמע מפי רופא שיניים טענה כי החולה לא הקפיד על הייגינת הפה ו/או על בקורים סדירים אם הרופא לא טרח ליזום ביקורים סדירים, לתזכר המטופל ששכח להגיע לביקורת, ולתעד ברשומה הרפואית כי החולה קיבל הסבר חוזר על חשיבות שמירת הייגינת הפה להצלחת הטיפול.

גם בעניין זה חשיבות הרישום הינה מכרעת. כך גם רופא שמבחין כי החולה לא מגיע למעקב סדיר והטיפול מתארך מעבר למקובל ומסכן את בריאות השיניים ומגדיל הסיכון להיווצרות עששת וכיו"ב, מחובתו להסיר את הגשר. רופא שיניים שינקוט בגישה פאסיבית בלבד ולא ייזום ויתריע, יחשוף את עצמו לתביעות רשלנות רפואית שיניים.


לפירוט שירותי המשרד והסבר הנושא של תחום זה, לחצו: רשלנות רפואית

מגוון רב של מאמרים בנושא רשלנות רפואית

© כל הזכויות שמורות לעו"ד איילת סבג | רחוב מנחם בגין 144 מגדל מידטאון תל אביב | טל'. 03-7515160 | פקס. 03-7510160 | דוא"ל: ayelet@sabaglaw.co.il
אפשרות לפגישות בחיפה (שדרת פל ים 7) בנצרת (פאולוס השישי 46) ובבאר שבע (מגדל הרכבת, בן צבי 10) בתיאום מראש **



לפניות או ייעוץ ראשוני ללא תשלום חייגו 03-7515160 , או השאירו פרטיכם: